Sunday, November 28, 2010

TUTORIAL KETUPAT


walaupun raya haji dah 2 minggu berlalu, tapi aku baru jer nak makan ketupat. hari ni bertarikh 28 November 2010 aku makan ketupat...haha.. jakon kah? kebetulan jer..

kisahnya.. semalam kitorang balik kampung sebab my abah nak potong pokok kelapa atok aku yang dah nak tumbang. senget dah pon. tunggu masa jer.
daun ketupat kan dari pokok kelapa..so disebabkan aku dah PRO menganyam ketupat ni , aku pon buatlah. haha.. dalam hati teringat.. " raya haji hari tu, aku tak makan ketupat mak masak pon..erm.. " haha..

sambil buat ketupat tu , my Mak Usu mintak aku jadi tutor ketupat dia..

" akak..mak usu tak pandai buat ketupat lah.."

"em..meh akak ajar..sini mak usu "

aku pun ajar mak usu aku menganyam ketupat..



"mak su nak ketupat jenis apa?? "

"mak su tak kesah..janji jadi."

haha...aku cuma tahu 2 jenis jer..tanya mak su aku macam aku tahu banyak jenis jer..haha

"okey mak su..ni pegang macam ni.. ha.tengok akak buat ni mak su.. "

"macam mana ni kak..!#@%$**(("

1 jam kemudian

"aduh akak..susah nya buat.tapi akak ajar mak su step jer lah ae. nanti mak su try buat kat rumah. sebab akak nak balik nanti.."

"okey mak su.."

hehe...selama 1 jam aku menjadi tutor ketupat. tetapi student aku tak dapat lagi....!! apa ni honey!!!!! tapi tak apalah. sebab mak usu aku dah tahu step. cuma tak dapat pegang dengan betul. biasalah first time.mestilah kekok...

sebelum aku balik..

"selamat belajar mak usu.." sambil salam mak su aku..

"haha..saja jer kau akak... "
sempat aku bagi semangat kat student aku. raya puasa tahun depan insyaALLAH mak su aku dapat buat. go go mak su!! ^_^






7 comments:

maWar MeraH said...

wah3..i bgge la jd rumet u..
bole tmbh income ni..haha..

Anonymous said...

sem dpn leh stat bisnes k..
byk da ade lam list ni,
kek batik ade, ktupat ade..
pasni income byk, leh soping slalu.. hehe
-nnr-

sHiN wAu said...

ahaha..ni bisnes minded meke2 ni..
baik2..ley jer. haha..

Anonymous said...

buy valium valium pills street value - is it legal to buy valium online in australia

Anonymous said...

buy tramadol without prescription buy tramadol overnight shipping - buy tramadol 100mg

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription overnight order tramadol online mastercard - buy tramadol180

Anonymous said...

buy ambien cr 12.5 mg purchase ambien online no prescription - buy ambien germany

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...