Tuesday, February 1, 2011

SITUASI DALAM BAS

28 hb Januari 2011- aku balik bp dengan sedare aku iaitu cik Ain. bas Mayang Sari jam 4.30 petang di Terminal Bersepadu Selatan. Bas tu jer yang ada. yang lain belum ada lagi. Okay lar servis die.. macam kat Airport. Aku pun tak pernah lagi naik flight. haha... terasa lar jugak.. tapi kesian kat cik sya.. hehe.. ada lah.. ^__^ erm..dapat jual tak cik sya??? jahat aku nih! haha.. masa ni mesti cik sya dengan cik eton ngah jejalan kan.. jeles i tau..! =)



okay..berbalik kat story aku. bas bukan datang on time. lambat jugak.. ish... dah lar bas tu bukan ke batu pahat terus. tapi die singgah muar . lepas bp singgah pontian. lambat kan.. adoi ai!

situasi dalam bas. macam ni kisahnya.. aku duduk kat belakang. 2nd last lah. pastu bas mayang sari ni , singgah bukit jalil dulu sebelum teruskan perjalanan. amek orang kat bukit jalil. kan susah macam tu. buat lambat jer. kire bertolak pukul 5 lebih lah. sampai bp pukul 9 lebih. lambat banget!

kat bukit jalil ada lah anak beranak ni. sorang mak dan anak perempuannya. duduk belakang aku. apa yang aku nak cerita ni bukan memburuk-buruk kan si anak. tapi , ambil iktibar lah.. macam jahat sangat jer si anak tu yang aku nak story kan? bukan... si anak okay jer..

cuma dia agak kasar sikit kat si ibu. cara dia cakap. suara yang tinggi. depan orang ramai. mungkin pada si ibu , dia dah lali. tapi , pada pandangan khalayak ramai, apa pendapat mereka?

macam aku pulak yang nak mintak maaf kat si ibu..


"mak cik..saya minta maaf bagi pihak anak mak cik yer..."

haha.. sopan giler tak? tak kan lah aku nak buat..

pesan bagi yang kat luar sana tu.. jangan lah kasar dengan orang tua. walaupun mereka bukan mak bapak korang..hormat la beb.. kesian tau. mungkin si anak perempuan dah terbiasa dengan si ibu macam tu. tapi depan orang janganlah.. hang kan perempuan. ingat tuh! nanti tak de orang nak masuk minang kang... ayokkkkk... hahaha...

tQ..assalamualaikum.. ^__^

2 comments:

gH@rd#!e$ p3r!nDu said...

buat je lah shin wau..baru 0rang cpt minang k0 plk..ki3..

sHiN wAu said...

sengal lah 'gadis perindu"... haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...