Wednesday, July 4, 2012

SINGAPORE PART 2






Kita sambung part 2 pulak nak? (menggedik pulak)

First day berada di Singapore. Kitorang ada tourist guard! Special edition tau. Diorang ni anak Cik Chami iaitu Abang Heri dan Adik Irfan. Baik sangat diorang ni.Sanggup melayan kerenah 6 cik kiah.

                          
Gambar kat dalam MRT. 1st day daik MRT. Sebenarnya MRT ni sama saja dengan LRT..tapi bukan KTM.haha..

Salah satu kedai yang berjenama. DIOR.

Gambar tak rotate lagi ni...hehe.. Ini lah 'peta' jalan bandar Singapore.

Kami kan pelancong. =p


Kitorang jalan-jalan kat Orchad Road. Banyak kedai yang ada brand. Contohnya Gucci.. Nak beli memang mampu lepas kahwin dengan Tan Sri tak pun Dato' pun boleh..haha..

Selepas puas berjalan, kitorang naik bas untuk pergi tengok  Pameran Harry Potter di Art Science Museum, Aku sememangnya tak layan Harry Potter. ahaks! Cuma tengok no 1 , 2 , pastu, berapa punya tak tahu.haha... tak apa, selepas tengok pameran ni, aku rasa nak tengok Harry Potter balik. (tunggu....)
Kat pameran ni , ada lah set filem. Contohnya katil Harry Potter dan Ron, buku yang ada mulut , pokok yang boleh bercakap, kerusi Hagrid, dewan makan sekolah magic tu, pondok Hagrid, hantu-hantu Harry Potter yang agak scary, baju Harry Potter, cermin mata Harry, tongkat sakti Harry, dan bla-bla. Banyak sangat, smapai tak tertaip.. Kalau nak tahu, pameran ni adalah yang  pertama kalinya  diadakan di Asia Tenggara. Pergi jangan tak pergi. Sebagai tanda cenderamata, kat situ ada jual coklat Harry Potter, tongkat sakti, dan macam-macam lagi. Tapi aku tak beli. haha.. Harga tiket = 24SGD. 


Dah selesai tengok pameran ni, kitorang pergi Bugis Street pulak untuk beli souvenir untuk member, mak, ayah, atuk , nenek, abang, adik , kakak, anak saudara, dan sesiapa lagi. ... Tak lah mahal sangat kalau kita guna SGD. Kalau ikut RM memang mahal. Gambar  tak ada sebab kat situ sangat sesak.

Last destination untuk hari pertama ialah MARINA BAY SAND!!! wow!! Sangat cantik pemandangan waktu senja! Kita dapat lihat Singapore dari tingkat 56(kalau tak silap) .

Okay! Itu jer untuk entri yang ke-2. Gambar tak banyak sebab tak ada dalam koleksi saya...pada orang lain...hehe.. Bye!!! ^__^




3 comments:

farah khairi said...

nek,souvenier utk aku ade x?hehee

sHiN wAu said...

hehehe.. ofkos lar pah...nanti nek sem nek bg opah... =)

emelyne said...

kat MRT je berjuta gambarr.....hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...