Thursday, August 4, 2011

STANZA CINTA


hari tu , aku pinjam novel yang bertajuk STANZA CINTA daripada jiran aku. PINJAM okay. sebab aku tak minat sangat novel tu. aku mula tertarik nak baca novel Stanza Cinta sebab drama kat TV3. drama bersiri tu diadaptasi daripada novel STANZA CINTA yang ditulis oleh Nurull Halawati. novel ni sangat berkisarkan kepada agama. sambil kita membaca sambil tu kita dapat menimba ilmu. aku sanggup tunggu kat depan rumah jiran aku masa maghrib semata-mata nak pinjam novel tu. haha.. sebab budak tu carik novel tak jumpa-jumpa. =p


" Ya ALLAH , bilakah saatnya aku dipertemukan dengan pemilik rusukku?" :: STANZA CINTA


kat dalam novel ni jugak banyak kata-kata hikmah. ini adalah antaranya.. malas nak menaip..

"seandainya dirimu tidak memiliki sesuatu yang kamu cintai , maka cintailah sesuatu yang kamu cintai"

"siapa yang tidak mahu mencicip manisnya cinta tidak akan dapat menikmati kehidupan ( Ibn Qayyum al- Jauziyah)"

"aku suka penyakit kerana ia menjadi penebus dosa-dosa ku , dan aku suka miskin kerana menyebabkan aku semakin bertawaduk kepada Tuhan ku , dan aku suka mati kerana rindu aku kepada Tuhanku (Abu Darda)"


kalau nak diikutkan jalan cerita kat dalam novel dan drama tu memang ada yang berbeza, tak 100 % sama. kalau nak tahu , baca sendiri. huhu..



okay..bui2 korang..







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...