Friday, July 22, 2011

BEKERJA!



hye semua..

cuti sem yang panjang. so , kerja part time menjadi pilihan. aku dapat kerja cashier yang hari-hari akan jumpa macam-macam kerenah customer. ada yang cerewet , gedik , berlagak , baik pun ada.. selalunya customer cina yang berperangai pelik macam ni. sebagai pekerja yang sangat baik hati dan berdedikasi , aku mesti sabar. yes!




tapi pernah satu hari tu , aku dah tak dapat menahan kesabaran aku. tapi tak ada lah aku sampai hempuk customer tu. haha.. aku buat muka. jahat kan aku.. habis.. aku penat.kaki aku sakit. muka aku dah tak macam orang dah. haha.. masa tu member day. aku dah cakap , yang kad kredit tak boleh guna buat masa ni. sebab line busy. kau paham tak BUSY! kalau nak guna sangat, tunggu setengah jam. okay? customer kat belakang dah beratur panjang. dia ni , tak ada sifat bertimbang rasa ke? so , aku pun tanya, kalau-kalau dia ada cash. alah..bukan banyak pun. RM145.00 jer kot. dia kata ada. tapi pada masa yang sama , dia cakap aku ni BAD ATTITUDE! ada ke patut? i cakap sama lu , bahasa yang baik lu tau tak?! gilak punya olang! cipanzi!


cipanzi lagi comel!


ada pulak tu , customer yang tak paham bahasa. masa member day , ada certain barang yang limit dua sahaja yang boleh beli dengan hanya menggunakan kad yang sama. maksudnya , kalau dia teringin gilak nak beli barang tu , beli esok ar. komputer dah set maa... kalau lu mau sangat ini barang, lu bayar harga mahal. okay? ini orang macam nak mintak i " kaf alif kaf ya"

tapi , ini lah semua ragam manusia. bila kerja macam ni sebagai seorang cashier kita akan dapat satu pengalaman baru. dapat belajar sesuatu. kesabaran itu penting! haha.. tapi kekadang berbatas!

ok. bui2!


2 comments:

Noor Shahin said...

wah, dahsyat maa customer itu macam... kasik saja kaf alif kaf ya.. hahah.. sabar ye... okaylah, dapat pengalaman handle ramai manusia, good job... =)

sHiN wAu said...

hehe... sabar2.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...